Είναι παράξενα κίτρινη μέσα στο μπλε. Ανάβει το τελευταίο σπίρτο της θύμησής του. Όταν χαράξει, τα σημάδια θα ζουν στη γλώσσα τους. Στο άγγιγμα του δέρματος οι πόροι ανοίγουν και μπαίνει. Η ηδονή. Όλη η θάλασσα χύθηκε πάνω της.



(απόσπασμα από το κείμενο "ΧΩΡΑ")

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

ΝΑ ΦΟΒΑΣΤΕ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ



Μιλάω και γράφω συχνά για την αγάπη, γιατί ξέρω πως είναι το τελευταίο οχυρό. Το τελευταίο καταφύγιο. Όλα έχουν αρχίσει να φθίνουν, να χάνονται. Η αγάπη είναι η δική μου πανοπλία. Την φορώ για να αντιμετωπίζω τον κόσμο. Με αυτή γεννήθηκα και με αυτή πορεύομαι.

Η ανθρώπινη ψυχή έχει μνήμη, το σώμα έχει μνήμη κι εκτός των άλλων, ο εγκέφαλος έχει την εκπληκτική ικανότητα να αναπαράγει την φωνή και τις λέξεις εκείνου ή εκείνης που αγαπάς. Να λέτε στους ανθρώπους πως τους αγαπάτε. Και κυρίως να φοβάστε μην τους χάσετε. Κανείς δεν είναι δεδομένος. Να φοβάστε μην χάσετε εκείνους που αγαπάτε.

Η ψυχή δεν ζητά πολλά. Μόνο ζέστη κι αυτό δίνεται μέσα από την αγάπη που την διεκδικείς μέρα την μέρα, ώρα την ώρα. Κρατήστε στη ζωή σας εκείνους που σας δείχνουν πως είστε μοναδικοί γι' αυτούς. Πως από όλον τον κόσμο στον πλανήτη, μόνο εσείς είστε η γαλήνη που ζητούν.


Μαρία Χρονιάρη



7 σχόλια:

  1. Η πανοπλία της αγάπης είναι η μόνη πραγματική, σε ένα αόρατο πόλεμο ψυχών, στιγμών, συναισθημάτων. Σε μια μάχη, που ούτως ή άλλως, θα βγεις χαμένος, αλλά, θα έχεις κερδίσει τα πάντα. Κυρίως, την αυτογνωσία που σου χαμογελάει προκλητικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγάπη και φόβος δε συμβαδίζουν. Η αγάπη απελευθερώνει. Το να αγαπάς κάποιον ο οποίος δε ζει μαζί σου, είναι προτιμότερο, από το να ζεις με κάποιον και μην τον αγαπάς. Η ουσία είναι μέσα μας, όχι γύρω μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ απολύτως. Και με τις τρεις σειρές σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αίθρα έχεις απόλυτο δίκιο. Όταν η αγάπη είναι φόβος, παύει να είναι αγάπη. Το θέμα είναι να πάρεις την απόφαση και να αντέξεις την πανοπλία σου.

    Εγώ αυτό κάνω. Και κυρίως έχω μάθει να ξεχωρίζω τα διαμάντια από τις υπόλοιπες πέτρες που λάμπουν. Είναι πολύ δύσκολο να μάθεις, να ξέρεις να ξεχωρίζεις. Και το πληρώνεις ακριβά. Γιατί άλλοι δεν ξέρουν να ξεχωρίζουν.

    Επιθυμώ την ουσία μέσα μου κι όχι γύρω μου. Κυρίως γιατί με περικλείω. "Ο τρόπος να αγαπάς το καθετί, είναι και η συνειδητοποίηση ότι μπορεί και να το χάσεις".

    Κανείς και τίποτα δεν είναι δεδομένο, αλλά πριν χάσεις, δείξε πως αγαπάς. Γιατί μετά είναι αργά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η αυτογνωσία Σταύρο μου είναι κάτι που την κατακτάς με πόνο, δάκρυ και αγώνα καμμιά φορά. Άνισο και σκληρό.

    Η πανοπλία μου είναι το μόνο που έχω απέναντι σε έναν κόσμο που δε μου αντιστοιχεί. Και θα την διαφυλάξω ως το τέλος.

    Τα δεδομένα και οι σταθερές διαρκώς αλλάζουν και μεταβάλλονται. Το βίντεο τα λέει όλα με τον καλύτερο τρόπο. "Οι άνθρωποι βλέπουν μόνο αυτά που είναι προετοιμασμένοι να δουν".

    Η δική μου "τιμωρία" ίσως να είναι πως βλέπω λίγο πιο πέρα από το ανθρώπινο. Κι έτσι η πανοπλία μου έχει ανάγκη από περισσότερη ενίσχυση.

    Σε φιλώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μόνο όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με τον φόβο του θανάτου καταλαβαίνεις και χωράς όλους τους ανθρώπους και κατακτάς μια τεράστια ψυχική διεύρυνση. Επειδή, όμως, ο καθένας από εμάς συνηθίζει να αναλώνεται σε μικροπρέπειες και να ετεροκαθορίζεται, πιστεύοντας ότι η κόλαση είναι μόνο οι άλλοι, δεν ψάχνει μέσα του, ούτε κοιτάει την ουσία. Το πιο σημαντικό είναι να χαράζεις μόνος σου τη δική σου πορεία, να βρίσκεις ποιος είσαι και τι θέλεις. Είναι σημαντικό να λες στον εαυτό σου, όταν βρίσκεσαι με την πλάτη στον τοίχο και βλέπεις μόνο μαύρο «απόλαυσέ το και εκμεταλλεύσου το». Μόνο εσύ, άλλωστε, μπορείς να το κάνεις και κανένας άλλος αντί για σένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ιωάννα έχεις δίκιο σε όσα λες και σκέφτεσαι. Σημασία έχει να γνωρίζεις τι ακριβώς έχεις, ποιός είσαι και τι αξία έχει εκείνο ή εκείνος που χάνεις πολύ πριν τον ή το χάσεις. Μετά ό, τι κι αν κάνεις ίσως να είναι αργά.

    Προσπαθώ μέσα από την πανοπλία μου να κρατήσω γερά την αγάπη μου προς τους ανθρώπους ακόμη κι αν οι πληγές οι εσωτερικές ρέουν και την λερώνουν. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Εγώ έχω μάθει πως η ψυχή οφείλει να είναι καθαρή για να μπορεί όχι μόνο να δώσει αλλά και να δεχτεί αγάπη.

    Για τον λόγο αυτό κι η πανοπλία μου παλεύω να κρατήσει εδώ και χρόνια. Γιατί φοβάμαι πάντα μην χάσω εκείνους που αγαπάω. Και κυρίως την ευθύνη πως τους έχασα, να την κουβαλώ μέσα μου για όλη την υπόλοιπη ζωή μου.

    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή